4 februari 2019

De nieuwe Ford Ranger: krachtigere, efficiëntere en intelligentere versie van Europa’s bestverkochte pick-up



  • Nieuwe Ford Ranger biedt hogere prestaties in combinatie met een tot 9 procent lager brandstofverbruik. Nu met geavanceerde technologie voor connectiviteit en bestuurdersassistentie
  • Vernieuwde, krachtige aandrijflijnen waaronder de 2.0-liter EcoBlue bi-turbo dieselmotor van 156 kW (213 pk), plus een toonaangevende nieuwe 10-traps automaat
  • Bestverkochte pick-up van Europa nu standaard met Pedestrian Detection en Intelligent Speed Limiter. Active Park Assist en easy-lift achterklep ook verkrijgbaar


Het motorenaanbod wordt aangevoerd door de krachtige bi-turboversie van de 2.0-liter EcoBlue krachtbron, die goed is voor een vermogen van 156 kW (213 pk) en 500 Nm koppel, ofwel 13 pk en 30 Nm meer dan de 3,2-liter TDCi dieselmotor die in de huidige Ranger wordt aangeboden.
De nieuwe Ranger wordt in Nederland verkrijgbaar als Super Cab. Vierwielaandrijving is in alle gevallen standaard. Samen met Fords SYNC 3 multimediasysteem en FordPass Connect on-board modemtechnologie bezit de Ford Ranger alle eigenschappen om rijplezier en productiviteit naar een hoger plan te tillen voor zakelijk gebruik en vrijetijdsbesteding.
De Ranger is de eerste pick-up in zijn klasse die standaard voorzien is van Pre-Collision Assist met Pedestrian Detection en Intelligent Speed Limiter. Active Park Assist is eveneens verkrijgbaar, bovenop de reeks bestaande assistentiesystemen die stuk voor stuk zijn ontworpen voor meer ontspannen rijden en die helpen aanrijdingen te voorkomen of de gevolgen daarvan te verkleinen.
“De nieuwe Ford Ranger trakteert bestuurders op een combinatie van trekkracht, brandstofefficiency en intelligente assistentiesystemen. Tevens voldoet de 2.0-liter EcoBlue dieselmotor met de nieuwste SCR-techniek ruimschoots aan de strenge emissienormen”, zegt Roelant de Waard, vice president Marketing, Sales & Service bij Ford of Europe.
De Ranger is ontworpen om comfortabel door extreem terrein te rijden. De pick-up biedt een doorwaaddiepte tot 800 mm en een bodemvrijheid van 230 mm. Met een aanrijhoek van 29 graden en afrijhoek van 21 graden zijn steile hobbels met vertrouwen te overbruggen. De onvervalste off-road-capaciteiten gaan gepaard met een aanhangwagengewicht van maximaal 3.500 kg en een laadvermogen van 1.252 kg.
Met 51.500 verkochte exemplaren in 2018 (+15% t.o.v. 2017*) is de Ford Ranger leider in zijn segment.



Geen opmerkingen: